Leveringsvoorwaarden

Deze NafraHandwerk.be webshop is onderdeel van de BVBA Nafra te Londerzeel (België) 

Alle bestellingen worden verzonden vanuit België. Onze "gewone" winkel werd gesloten omwille van de uitbouw van onze online activiteiten en op onze nieuwe vestiging is geen afhaaldienst voorzien. Bestellingen zelf afhalen is bijgevolg niet mogelijk. Alle bestellingen worden verstuurd met GLS of BPost, en dit naar jouw eigen adres, of een afwijkend leveringsadres van jouw keuze (binnen de EU).


Prijzen en artikelinformatie

Alle prijzen en andere informatie op deze website zijn onder voorbehoud van zet-, vertaal- en tikfouten.


Bestellen, betalen, pakket ontvangen: hoe werkt het?

In het kort:

1. Je plaatst een bestelling via onze website waarbij je tijdens het bestellen kan kiezen welke leveringsmethode je wil gebruiken. De methode die je kiest kan eventueel bijkomende kosten met zich meebrengen. Een overzicht daarvan vind je hier.
2. Je ontvangt meteen een orderbevestiging per e-mail waarbij je ook een bestelnummer krijgt + alle nodige info voor het uitvoeren van de betaling (indien je gekozen hebt voor betaling via bankoverschrijving).
3. Als je de betaling uitvoert via je eigen bank, vermeld je daarbij het bestelnummer in de vrije mededeling.
4. Na ontvangst van je betaling, verwerken wij de bestelling en versturen ze.
5. Na verzending van het pakket, krijg je nog een automatische e-mail zodat je weet dat je zending onderweg is.
6. Je ontvangt je pakje en controleert de inhoud meteen, zodat je, indien er iets niet zou kloppen, ons direct kan verwittigen (zie verder bij "terugzendingen")


De juiste gegevens en de inhoud van de bestelling:

Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van je (volledige) naam en adresgegevens, en eventueel de naam + adres van de plaats waar je wil laten leveren.
Indien een zending bij ons terugkomt wegens foutief adres, onvolledig adres, of bij voorbeeld je eigen naam bij het adres van iemand anders, en we moeten het opnieuw opsturen, dan worden de kosten van die tweede zending volledig aan jou doorgerekend.
We sturen de zending pas een tweede keer op nadat we je betaling van die kosten ontvangen hebben. Controleer dus goed al je gegevens, en kijk ook de volledige bestelling goed na, alvorens je de bestelling doorstuurt.
Mocht je bij de ontvangst van de bestellingsbevestiging merken dat je toch iets verkeerd hebt ingevuld, laat het ons dan zo snel mogelijk weten zodat we het nodige kunnen aanpassen.


Betaling

Let er goed op dat je bij je bankoverschrijving het juiste ordernummer vermeldt, zodat we alles automatisch en snel kunnen koppelen. Op die manier zal je het bestelde op de snelst mogelijke manier ontvangen. Mocht je toch een vergissing hebben gemaakt, meld het ons dan zodra je het merkt.

Wil je betalen via Bancontact of Ideal? Kijk hier.


Verzending:

De bestelling wordt verwerkt en verstuurd nadat we je betaling hebben ontvangen. We sturen jou een e-mail zodat je weet dat het pakket onderweg is. Het verzenden van standaard pakketten (= zonder handtekening) gebeurt altijd op risico van de klant. Wij vervangen in geen enkel geval pakketten die onderweg gestolen of verloren worden.
Tijdens het bestellen kan je desgewenst kiezen voor aangetekende verzending. In geval een aangetekende verzending verloren zou gaan, dan valt dat onder de garantie van GLS of BPost en zal je daarvoor wel bij die bedrijven aanspraak kunnen maken op vergoeding volgens hun voorwaarden. In dat geval brengen wij dat voor jou met het betreffende bedrijf in orde.


Behandelings-, administratie- en verzendkosten:

In alle landen van de Europese Unie is het mogelijk gratis te laten leveren. De eventuele bijkomende kosten zijn afhankelijk van de keuzes die je maakt: het totaal bedrag van de bestelde artikelen, de leveringswijze en het leveringsland. De kosten die aan jou doorgerekend worden zijn steeds slechts een gedeelte van de reële kosten. Een tabel met overzicht van jouw eventuele bijdrage aan die kosten vind je op de pagina: "overzicht kosten". Terwijl je aan het bestellen bent, kan je de kosten die zullen aangerekend worden op elk moment bekijken in het winkelwagentje.


Leveringen in België:

Voor leveringen in België kan je kiezen uit gewone zending (wordt verstuurd op jouw risico) of een levering met handtekening (= verzekerd tegen verlies en diefstal onderweg).

Na verzending van je pakket sturen wij jou een e-mail zodat je weet dat het onderweg is. De volgende werkdag dient het pakket bij jou te zijn. Indien dat niet binnen de normale termijn bij jou aangekomen is, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons.

Ieder pakket vertrekt hier met een barcode. Aan de hand van die code kunnen we opzoeken waar het pakket zit. Maar let op: Kies je voor (standaard)levering zonder handtekening, dan is je bestelling nooit verzekerd tegen verlies of diefstal. Als je een grote bestelling doet, en je wil op veilig spelen, overweeg dan levering met handtekening. Dan kan je toch op beide oren slapen.


Leveringen in het buitenland:

Buitenlandse leveringen worden pas verzonden na voorafbetaling van het volledige bedrag op onze bankrekening. Je ontvangt een mail wanneer je pakket verzonden is.

Pakketten met levering in het buitenland worden altijd opgestuurd met handtekening bij ontvangst en zijn bijgevolg ook verzekerd tegen verlies en diefstal.

Leveringen kunnen meerdere dagen duren, afhankelijk van het land van bestemming. Indien het pakket je niet binnen de normale termijn zou bereikt hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons. Je pakje heeft een traceercode en aan de hand van die code kunnen we opzoeken waar het zich bevindt.  

Leveringen buiten de Europese Unie: neem contact op via e-mail


Herroepingsrecht:

Je beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen waarbinnen je de bestelling kan annuleren. Je kan dit herroepingsrecht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.

Terugzendingen:
Ben je om een of andere reden niet tevreden over je aankoop, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons (best via e-mail). Wij sturen jou per kerende de nodige instructies voor de terugzending. Je kan ons dan de geleverde goederen aangetekend binnen de 14 werkdagen na levering terugsturen. Je dient de verzending voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden door ons niet aanvaard. Kosten van terugzending zijn door jou te betalen en worden niet door ons vergoed.


Artikelen die niet teruggestuurd kunnen worden:

- Artikelen die wij speciaal voor jou hebben besteld.

- Artikelen die voor jou op maat zijn gesneden of gemaakt.

- Artikelen waarvan de verpakking werd geopend of beschadigd.


Teruggestuurde goederen dienen nog perfect verkoopbaar te zijn!

Om de kwaliteit van onze goederen te kunnen garanderen aanvaarden wij geen goederen waarvan de verpakking is geopend of beschadigd.

Indien de goederen in perfecte staat zijn en pakketten nog volledig zijn kan je het bedrag van de goederen in mindering brengen van een nieuwe bestelling, of het bedrag laten overmaken op je bankrekening, naargelang hetgeen je verkiest.
Voor terugbetaling voeg je het rekeningnummer (iban + bic) + naam en adres van de rekeninghouder bij je zending. Binnen de 3 dagen na ontvangst van je teruggezonden pakket, betalen wij het tegoed op je bankrekening terug, eventueel verminderd met de gemaakte kosten.

Bij terugzending, om welke reden ook, dient altijd het kasticket of de factuur mee teruggestuurd te worden!

Wij vergoeden enkel de waarde van de goederen. Verzendingskosten van terugzendingen blijven voor jouw rekening. Bij een eerste terugzending nemen wij ook de kosten van de oorspronkelijke zending ten onzen laste. Bij herhaalde terugzendingen en misbruik, worden door ons gemaakte verzend- en administratiekosten van de oorspronkelijke verzending van de bestelling afgetrokken van de waarde van de teruggestuurde goederen.

Elke bestelling doorloopt verschillende controles, vooraleer ze verstuurd wordt. De kans op fouten is bijgevolg zeer klein. Is er ondanks deze grondige controle toch iets niet in orde met je levering? Zeg het ons dadelijk! Wij herstellen zo spoedig mogelijk de fout. Begin in geen geval een pakket te verwerken indien blijkt dat het niet volledig is!

Indien bij gegronde klacht een terugzending dient te gebeuren omdat wij een fout hebben gemaakt, vergoeden wij jou natuurlijk ook voor de gemaakte kosten van terugzending. Die terugzending dient dan wel volgens onze instructies en via het transportbedrijf van onze keuze te gebeuren. Let op: stuur nooit zo maar een (gedeelte van een) levering terug zonder vooraf contact hebben gehad met ons. Stuur ons eerst een mail en zeg ons over welke bestelling het gaat (ordernummer) en wat je wil terugsturen zodat je geen nutteloze kosten maakt.


Aansprakelijkheid: Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die zou voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de artikelen die wij verkopen.

Onlinegeschillenbeslechting: http://ec.europa.eu/odr/